Alla inlägg under september 2007

Av Jalka - 26 september 2007 06:28

Sovit gott efter all packning.

Nu blir det frukost med barnen innan det sista skall fixas.

Sen bär det iväg mot Landvetter... Mrs Y skall plockas upp på jobbet, hon och mannen skall vara "barnvakter" hemma hos oss när vi är väg...Tänk vilka vänner man har... två veckor som fyrbarnsföräldrar är inte det lättaste... "braa gjoort" som Gonedrifting skulle ha sagt...

Av Jalka - 25 september 2007 23:09

Packningen är avslutad...Frugan är hemma och i säng!

Barnen är nattade och jag lurar över allt en sista gång...

Förhoppningsvis kan vi fortsätta att blogga i Goa!

Jag har uppdaterad våran bärbara dator och packat ner den för att vi skall kunna logga in även "over there".

Det är med sorg jag lämnar Svedala med Göteborg i topp i allsvenskan och våra kära gula på femte plats... but's... thats life.

När jag kommer tebax ca en timme innan vi möter Halmstad så vill jag nosa på täten... och jag skall skrika som en sann guligan trots 24 timmars resa när jag sätter mig på min stol på arenan... då kan man inte skylla på tidsomställningar, resor eller annat trams... då är det bara att heja fram.. eller? 

Av Jalka - 25 september 2007 20:26

Nu börjar saker och ting falla på plats... Det mesta är packat...Frugan kommer snart från Högskolan och jag skall göra en middag till oss alla... Det blir fläskfile med kulpotatis. Sen blir det till att fortsätta packa...Det skall bli intressant att få uppleva en ny kultur. Frugan är nog mer nervös än jag... jag har ju ändå bott i Afrika i två år. Men...Indien är något helt annat...Jag återkommer!

Av Jalka - 24 september 2007 22:00

För första gången sedan 10 maj 2006 förlorar vi på hemmaplan... Det som började så bra!

Men vi har fortfarande chansen... fler än vi kommer att få gummiben sista matcherna... och jag tror att vi får jubla högst efter 26 omgångar... Några som jubla högt idag var väl IFK Norrköping som återigen är tebax i finrummet... Grattis Sama, Arvhage och Griffit... och hela Norrköping så klart. 

Av Jalka - 23 september 2007 03:47

Klockan är mycket... men kände ändå att jag ville tacka min värd och värdinna... Min värd för en trevlig kväll med god mat, gott öl, trevligt sällskap och underbar Whisky. Det var highland, Islay och Japansk... Säger bara Santory...Lost in translation... Tack

Värdinnan för att hon tog hand om mina barn, skjutsade mig hem...Tack!

Nu skall jag sova min skönhetssömn... det kommer att krävas många timmar... ; ) 

Av Jalka - 22 september 2007 19:43

Lilla "Gone drifting" skall åka in till Rockborgen och lyssna på Defiant Age... Det blir nog en rolig kväll för det lilla Trollet.

Hoppas det blir en bra spelning och att hon hittar massa mysiga kompisar att skoja med... 

Av Jalka - 22 september 2007 19:38

Som guligan kan man inte annat än le åt årets allsvenska... Idag spelade Brommapojkarna och Halmstad 1-1.

Som sagt... det blir nervöst i höst! 

Av Jalka - 22 september 2007 19:26

När vi ändå är inne på Islay temat...Så har jag en betydligt alkoholsvagare nyhet att bjuda på.

En INNIS & GUNN ISLAND CASK.

Det är ett skotsk öl som är lagrat 3 månader på ekfat som används av Islay Whisky.

Det är ett ganska starkt öl, 7,2 % och har en mångsidig smak... Det är som doften och smaken har svårt att samsas i glaset. Det är rökigt, ekdoft och doft av malt... och sen smakar det sött med en eftersmak av beska.

Som sagt... smaken spretar.

Här behövs det nog mer eftertanke innan man lanserar detta öl i en större produktion.

Man har släppt 36 000 flaskor och jag tror att de redan har gått åt... Men det är inte för att det är ett fantastiskt öl... snarare nyfikenhet. Prova det gärna om du kommer över en flaska... själv skall jag ge en till min kära vandrarkompis Mr R ikväll när han fyller år... det skall bli grabbparty i stugan. Tror inte att jag skriver mer ikväll...; ) 

Ovido - Quiz & Flashcards