Alla inlägg den 1 september 2007

Av Jalka - 1 september 2007 20:44

Idag kände jag för att göra mat som var inspirerad av det Italienska köket...tog fram min Sopranos kokbok och inventerade skafferiet. Så...med början i Soprano...vidare till lite medelhav...slutade det med en blandning av kryddor. Till detta la jag även till bacon. Jag stekte och kokade och till slut var det färdigt. En mustig gryta med grönsaker, svamp, bönor, korv, bacon, ris och linser. Tyckte det blev lyckat.













Till det hela gjorde jag en hommos medan grytan puttrade...

Två burkar med kikärtor, 4 vitlöksklyftor, saften av en pressad citron, salt, vit och svart peppar. Ner med allt i en mixer och spä det hela med olivolja tills konsistensen blir den rätta...mumsigt värre...Får nog gå in och värma upp en portion och sätta mig och kolla på Dalziel och Pascoe på kanal 9.

Ovido - Quiz & Flashcards