Alla inlägg den 5 september 2007

Av Jalka - 5 september 2007 20:51

Idag var en perfekt dag för bastu...Min stora dotter badade bastu för första gången hemma...Och då bastun ändå var varm...vädret rösigt och båda killarna och jag känt oss hängiga och snoriga så värmde vi på den lite till och avnjöt 1 ½ h bara vi killar. Blandade till lite pepparmyntha i kastvattnet så att porerna och slemhinnorna fick en chans att utvidgas. Det i kombination med att sitta ute i kylan gjorde det hela till en skön onsdagsnjutning. Till sällskap hade vi en Grevinna...Ett belgiskt öl som heter Duchesse de Bourgogne. Ett märkligt öl lång ifrån mittfåran av öltyper. Ett relativt starkt öl med en eftersmak av vin och körsbär. Man visste att man drack ett öl...men det kändes som ett sött vin...slugt! En räckte gott och väl. Men då jag sa att Belgien är mitt nuvarande favoritland då det gäller öl så måste jag säga något mer positivt...nä...det måste jag inte. Ärligt talat så blev jag lite besviken. När jag äntligen drack en öl efter 4 veckor så hade jag föväntat mig ett mustigare öl... men nu är jag en erfarenhet rikare, 23 kronor fattigare och kan avskriva ytterligare en öl ifrån min 100 i topp lista. Gillar du sött öl, tycker om frukt och är nyfiken på något annorlunda...då är det något för dig...

Av Jalka - 5 september 2007 19:09

Har ansökt om visum till Indien...efter tre veckor fick jag det tillbaka...komplettera! Ivägskickat igen med nya uppgifter...nu är det tre veckor kvar tills resan går av stapeln...

Frågan är varför man som svensk skall ha visum till Indien?

Är de rädda för att man skall söka politisk asyl?

Är vi svenskar kända för terrorism?

Eller varför...?

Sen blir man lite förb... Här fyller man i ett par sidor med adresser, telefonnummer etc...Och när det är något man missat...Ringer de då upp en? Skickar de ett mejl för förtydligande?...Nä! De använder ens rekomenderade svarskuvert och skickar tebax alltihop...Va f...skall de då ha alla uppgifter om telefonnummer och mejl till?

Ibland undrar man varför blanketter ser ut som de gör...Någon på ambassaden tänker..Vi skall nog ha en blankett för visum...hmmm Leta upp några andra länders blanketter så kopierar vi dem ...skit samma vad de frågar efter...vi vill ju inte vara sämre än dem. Alltså får man svara på frågor som vad min mamma hette som ogift...fast hon aldrig varit gift...vart min pappa är född...jag som knappt visste vad han hette för 15 år sedan...och så fortsätter det...Men det är väl tur att man inte vet vad de skall ha allt till... Det är nog jag som inte förstår...Och ärligt talat struntar jag i det bara jag får mitt visum.

Av Jalka - 5 september 2007 16:49

Nu är slutet på serien snart här...och borta over there är serien redan slut och det slutar ju med att...Nä! Så futtig kan man inte vara och berätta hur det går. Men jag tycker det är skönt att koppla av till Tony och gänget på söndagkvällar.

Sen tycker jag det är gött att se att även en egenföretagare i Usa har bekymmer med att få allt i livet att gå ihop...Det är bekymmer med anställda, konkurrenter och även familjelivet som påverkas av hans entreprenörsanda...

Igår på kursen i projektledning nämdes en nyutkommen bok om Tony Soprano's syn på management...Så visst har han gjort intryck lite här och där...och du som inte sett ett avsnitt...skaffa dig boxarna med säsongerna och kryp ner under täcket och låt höstregnet strila där utanför.

Av Jalka - 5 september 2007 13:19

TT Vann...dvs Tyskland och Tjeckien delade förstaplatsen följt av Usa, Irland och Sverige. Mitt eget favoritland Belgien kom sist...jag får nog blogga för en öl reform nu när höstmörkret vankas runt hörnet...

Skall väl hinna med några presentationer under hösten även om jag just nu avstått dessa ädla drycker under ett antal veckor i studiesyfte...vill testa om träningen påverkas positivt då man avstår från att inmundiga malthaltiga drycker. Man pratar ju om ölmage...och då bör ju en kombination av frekvent motion och avhållsamhet från öl leda till en reduktion av midjan...eller?

Ovido - Quiz & Flashcards