Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Jalka - 28 augusti 2007 21:53

Tänk...Att idag är det 20 år sedan frugan och jag förlovade oss...men det är ju tisdag...tisdag! Upp tidigt...åka till Göteborg...möte med haverikommissionen...handla...hämta barn...hem och laga mat. Det blev fläskfile och krotoner...Då visar det sig att unge 1 och 2 har käkat Pizza. Unge 3 är och tränar och frugan som jobbar till 19:00 har ätit på jobbet. Så unge 4 och jag avnjuter en 20 årig förlovningsmiddag vid ca: 20:00...själva...sen dyker fru och unge 1 upp och stödäter och delar på lite gott vitt vin. Under tiden medelar syrran att mamma är dålig...suck! Vart tog romantiken vägen? Men mamma har det inte lätt...syrrorna har ställt upp fantastiskt för henne...och frugan har jobbat...barnen är ju ändå snart 19, 17, 16, 13...Det är väl bara jag som tror att efter att ha jobbat över till 18:00...handlat, hämtat minstingen och lagat mat...att alla skall sitta där med tindrande ögon...Men det är en dag imorgon oxå! Jag är fortfarande med samma qvinna, samma barn och har jobb och en framtid...varför tycker jag synd om mig själv och klagar...vi leder ju allsvenskan...och solen skiner och min fru älskar mig! Sov gött!

Ovido - Quiz & Flashcards