Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Jalka - 21 augusti 2007 20:26

Idag vakna jag och blev på dåligt humör...sov dåligt...var trött...hitta inte min dotter som lovade att hon skulle komma hem igår...F...ringde frugan på vägen till jobbet i Göteborg...hon ringde och fick en förklaring. Kändes som bröstet blev trångt...och blev på ännu sämre humör...stackars jobbarkompisar som fick stå ut med mig idag! På eftermiddagen fick vi ett dödsbesked...En kollega gick hastigt bort i sjukdom...och vi som trodde/hoppades att han klarat krisen...så fort allt kan vara slut...han fick beskedet för bara tre månader sedan...suck! Helt plötsligt var dotterns och mina bekymmer patetiska i jämförelse med vad hans fru och tre barn upplever just nu. Stämplade ut...åkte och handla mat till mina "svältande" barn...snöra på joggingskorna och sprang min runda på 6,3 kilometer innan vi satte oss och diskuterade familjeregler...Ibland tycks en dag vara hur lång som helst!

Stackars frugan har fått börja busspendla efter att ha sålt sin bil...hon skall få en ...om ett tag. Nu står hon och målar fönster i snickarboa. Känns som man bara vill bädda ner sig och titta på Morden i Midsomer om 20 minuter...Men tänk vad en dag kan ha i beredskap...det är tur att man inte vet allt i förväg...Sov gött! 

Ovido - Quiz & Flashcards