Alla inlägg den 2 augusti 2007

Av Jalka - 2 augusti 2007 23:35

Ikväll var det torsdagskväll och på sommaren innebär det fullt med folk på stan och lite musik...det är talangjakt och sedan 1 timmes framträdande på torget i Borås. Ikväll var det Salem al Fakir...Inte så pjåkigt ändå tycker jag...han visade energi och var klart inspirerad av diverse 70 tals band...tyckte jag hörde lite riff som var stulna från min husgud John Miles och hans skiva Zaragon...men jag är ingen musikkritiker...men jag har mina åsikter...sen tyckte jag att han påminde i sin stil lite av en ung Ted Gärdestad. Imorgon kommer värmen så då får man väl börja rota fram solkräm och solbrillor...så nu får man lägga sig och läsa lite...

Av Jalka - 2 augusti 2007 18:56

Moi...Åter i hemmets trygga vrå...här var det tyst...Anna är på festival i Lindesberg...Augustibuller Linn myser med sin Nicklas på sitt rum...och frugan är ute med hunden. Mika är i staden och lyssnar på musik och Joel är med kompis i Varberg. Själv har jag varit och jobbat, joggat och handlat.

Idag fick jag lotsa runt en journalist från SEKO magasinet runt halva Göteborg och intervjua folk, ta bilder och lära henne om faran med att stjäla koppar på Järnvägen. Folk stjäl verkligen det mesta som går att omsätta i snabba penger. Problemet med kopparstölderna på järnvägen är att det orsakar stora tågförseningar och till viss del en förhöjd risk för passagerarna. Så nästa gång ni hör att de ropar ut att ni är sena på grund av signalfel med erat pendeltåg...så kan ni utgå ifrån att varannan gång så beror det på att något pucko har varit och stulit kopparkabeln som ger besked till signalerna så att tåget får kör...

Ovido - Quiz & Flashcards