Alla inlägg den 27 september 2008

Av Jalka - 27 september 2008 20:56

Sökte just på vad som gör att folk hittar till min blogg... Och det är tydligen mina betraktelser från förra årets vanadring i Spaninen som får folk att hitta tll mig... Sen kommer mitt blogginlägg om Paul Pott... Och på tredje plats kommer folk och tittar in efter att jag skrivit i deras gästböcker.

Så... man kan lungt säga att bloggandet är förknippat med en viss sorts "trendighet"... Så ett framgångsrecept för många besökare är ... kolla runt på tex Aftonbladet... skriv något kort/fyndigt/allvarligt... länka till en aktuell film/sporthändelse/video etc... och du får besök även i din "gråa vardag"...

Eller varför hittade just du hit...?


Av Jalka - 27 september 2008 19:44

Konstigt nog har jag en bra känsla inför morgondagens serie final!

Trots att 3 givna mittfältare är borta...

Trots att Martin Andersson är avstängd och Kurbegovic slog upp sin lårskada idag... ja trots att allt talar för Kalmar så är jag lugn!

Jag vet inte varför... men jag tror att gubbarna som får spela imorgon kommer att kämpa som djur och ge allt... och lite till!

Jag tror att vi tvärtemot alla tips att vi vinner med 1-2 och går upp i topp...

Det skulle sitta skönt...

Forza Elfsborg

Av Jalka - 27 september 2008 19:40

Vissa dagar gör man inte det man vill... utan det man måste!

Idag har varit en dag full av tvätt, städning och underhålla mödrar för Muminmamman.

Den gamle Finnen har fixat våran grusväg med grannen och gjort bokföringsarbete i sitt företag.

Nu är det redan mörkt... ingen promenad i solskenet, ingen fotografering och ingen vinst på stryktipset.

Ikväll blir det film och stryknng efter kvällsmaten... som sagt... alla dagar är inte bara njutning!

Ovido - Quiz & Flashcards