Alla inlägg den 20 september 2008

Av Jalka - 20 september 2008 22:48

Just hemkommen från konserten på Åhaga... Det var en mycket bra konsert.

Mycket bättre än jag hade föreställt mig.

2 timmar med gamla klassiker... men den låt som grep en starkast var en jag aldrig hört förut.

Den heter "I'd rather write a symphony" ... Johan Boding som sjöng... sjöng med en sådan känsla att man blev andäktig och tårarna var inte långt borta.

Om du vill gå på en bra konsert i höst så kan jag rekomendera denna... håll utkik!

Av Jalka - 20 september 2008 18:33

Idag skall Muminmamman jobba som värdinna på en hyllningskonsert till Ted Gärdestads minne på Åhaga i Borås. Om jag inte får något larm till någon olycksplats kommer jag självklart att vara där för att lyssna.

Ted är en av de artister som vi 60 talister kommer på oss själva med att kunna gnola med i låtar vi trodde vi hade glömt/förträngt... och som ofta är förknippade med soliga minnen.

Skall försöka mig på en recension senare ikväll... Nu får man ladda lite!

Av Jalka - 20 september 2008 18:24

Idag var en fin dag för att finna nya vägar. Tillsammans med frun gick vi en slinga vi aldrig gått förut. Det var Ymers 9.7 km slinga. Vädret var underbart och naturen skiftade från granskog, kalhygge och öppna landskap för att avslutas i lövskog. Myntha trivdes och paret njöt i höstvärmen... som vanligt hade jag klätt mig för varmt...

Ovido - Quiz & Flashcards