Alla inlägg den 6 september 2008

Av Jalka - 6 september 2008 15:46

Igår slutade jag att snusa och för att kanalisera begäret så unna jag mig en ny kamera. En kamera som jag tänkt att bära med mig varje dag. Att dokumentera min värld, så som jag ser den.

Så varje dag skall jag lägga upp minst en bild, som är tagen just den dagen.

Bilddagbok skulle barnen säga... men jag säger Foto 365.

 

Av Jalka - 6 september 2008 15:39

Jag började snusa för 31 år sedan... Men igår slutade jag... Så dessa rader är skrivna utan influens av nikotin.

Jag brukade ta min första prilla strax efter gröten och tandborsten... och den sista lades ut strax innan nästa tandborste.

En dosa om dagen... det motsvarar ca: 40 cigaretter... inte konstigt att kroppen saknar nikotinet.

Skall försöka att ersätta snuset med ett skapande... 

Nu skall jag skriva, fota och försöka mig på att vara mer kreativ och nyttig!

Ovido - Quiz & Flashcards