Alla inlägg den 12 september 2008

Av Jalka - 12 september 2008 21:38

Jag vet... Latinska citat... hmmm... Men jag är faktiskt ganska bildad/beläst/bra... fast jag är finne. Dagens bild visar på vår bakgård... En bakgård som vi stensatte för 5 år sedan och som är en underbar plats på kvällen. Strax innan den här bilden togs vid 19:15 så hade jag varit ute och sprungit min lilla runda på 6.5 km... Jag hade hällt upp ett glas Rioja vin och satt mig ... genomsvettig innan duschen ... på en av stolarna... lutat mig bakåt och höjt glaset och förkunnat fredag...! Fredag innebär 1 vecka utan snus efter 31 år... det innebär oxå att jag har 1 veckas vana... en god vana... Vid detta bord avrundade vi med våra goda vänner vår äldsta dotters student för 15 månader sedan... här har vi suttit många kvällar och njutit av ett gott vin, en god bok eller någon av min hustrus många matupplevelser... När man sitter här så undrar man varför man betalar för att åka utomlands... där finns det ju inga sträckande morkullor!

På tal om "Nuda véritas" eller det nakna sanningen... här har mången humlehaltig dryck runnit ner för strupen efter en underbar fredagsbastu... så icke idag, då min hustru jobbar!


Ovido - Quiz & Flashcards