Alla inlägg under oktober 2007

Av Jalka - 19 oktober 2007 10:43

Vad väntar vi på?

Vad önskar vi att få ut av det här livet?

Livet är inte en väntsal mellan två flygningar där man tittar på klockan och läser förstrött i sin bok.

Någon har sagt att vara rädd för att dö visar på att livet är värt att leva...

 Vi måste våga leva, utvecklas och chansa ibland... det är inte så farligt!

Vi får inte ta oss själva på så stort allvar jämt, inte undra på vad alla skall tänka och tro. Att byta arbetsplats, flytta utomlands eller bara börja den där skrivkursen. Varför skjuter vi upp besluten till framtiden?

Visst... vi har plikter mot familj, samhälle etc... men lite mer vågade skulle vi väl kunna vara... eller? 

Av Jalka - 18 oktober 2007 23:58

Tänk att 1000 människor har tittat in på min blogg i oktober... häftigt!

Av Jalka - 18 oktober 2007 23:50

Tycker att det är skönt att se att allt inte är som man är van vid hemma när man reser... Ibland är vi så insnöade på våra sätt att göra saker och ting... Vi vill ha rutiner... gå upp samma tid, samma frukost, jobba på samma jobb... umgås med samma människor etc... Gud va tråkigt det låter i mina öron.

När jag fria till min fru så kunde jag bara lova henne att vårat liv tillsammans skulle bli annorlunda och spännande... och tänk... det är det fortfarande efter snart 20 år.

Av Jalka - 18 oktober 2007 23:14

Tänk så mång idéer jag haft genom åren!

Tänk så många kurser man börjat på högskolan!

Varför är det så lätt att starta upp ett projekt... men så svårt att avsluta dem.

 Nu står jag i valet och kvalet om jag skall på en föreläsning morgon eftermddag... tycker ju att kursen är intressant... men

Får väl sova på saken... 

Av Jalka - 18 oktober 2007 14:17

Finns det någon skönare än solig dag i oktober när trädens blad är som vackrast. Där varje andetag fyller dina skrumpna innesittarlungor med frisk hög syresatt luft.

Du kan få tänja ut dina steg och känna att blodet rusar runt i dina ådror... 

Av Jalka - 17 oktober 2007 19:19

Klart vi går dit... vi vinner med 3-1 efter mål av Zlatan, Elmander och givetvis Anders Svensson...

Sen är det bara att börja boka upp sig för resan dit... var på VM i Tyskland förra året... men den här gången skall vi försöka att åka allihop.

Det svåra är ju att få tag på biljetter... men sist fick jag biljetterna dagen innan... utan överpris... och till två matcher dessutom... det var en fantastisk känsla. Kämpa på nu gubbar! 

Av Jalka - 17 oktober 2007 19:13

Efter att ha kuskat runt i Sverige med bil i många år skall jag försöka mig på att åka kollektivt... varför?

Jo... då klarar vi oss med en bil... miljön mår bra... ekonomin mår bra... och man kan få lite tid för sig själv, sina tankar och böcker!

Jag älskar att läsa... men har svårt att hitta ro i vardagen... oftast blir det efter klockan 23:00... och då orkar man inte så många kapitel.

Just nu är jag inne på fjärde deckaren av Stephen Both om kriminalarna Fry och Cooper. Tycker att han skriver bra!

De är lättlästa, men ändå ganska invecklade på ett fint sätt.

Kan rekomenderas. 

Av Jalka - 16 oktober 2007 23:19

En annorlunda dag...

Det var länge sedan mitt tålamod satts på sådana prov.

När jag blev som mest förolämpad... titta jag bara rakt fram och sa... du! Jag måste gå på toa.

Väl där hann jag att samla mig... man skall nog inte alltid säga vad man tycker  i stridens hetta... eller? 

Ovido - Quiz & Flashcards