Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Jalka - 15 oktober 2007 23:29

Att få behålla min plats på Borås Arena kostar 3500 :- för 15 seriematcher och ett antal träningsmatcher.

Då får jag i och för sig en matchtröja att ha på mig när jag stillsamt vrålar fram mitt lag... Nu är det överkomligt som kulturellt evenemang...

Men inte för alla...

Man får välja vad man lägger sina pengar på i dagens Sverige.

Facket... 4500-5000 kr/år.

Golf... 3000/år i medlemskap.

Semester till varmare breddgrader 7000 kr för en vecka/person.

Eller då Elfsborg 3500 kr/år...

Att gå på teater, bio eller styrketräna kostar oxå... inget är gratis!

Att äta nyttigt, vara kulturell och träna har blivit en klassfråga... ännu mer!


Av Jalka - 15 oktober 2007 23:08

Glöm Siba, Onoff, Elgiganten eller Netonnet...

Vill ni ha kunnig personal på elektronik så skall ni gå till Kjell & company.

Jag har aldrig blivit besviken på den service jag möter på i Borås.

Vilka killar... De kan rita upp hur man skall bygga ett bredband, vilket minne det skall vara till en dator etc.

Och bra kvalitet på det jag köpt iallafall.

Det skall bli mitt förstatjing framöver. 

Av Jalka - 15 oktober 2007 22:55

Säga vad man vill om datorer... men de prövar ens tålamod!

Att uppgradera, installera, defragmentera...

Det är tur att man inte är helt tappad bakom en vagn vad det gäller datorer...

Stackars ensamstående datoranalfabeter med tonårsbarn...Att bygga nätverk, installera brandväggar eller blogga kräver ju ändå en viss kunskap!

Att scanna, överföra filer och bilder kräver ännu mer.

Hur skall man hålla koll på alla typer av minnen eller gränssnitt för hårddiskar...Var det Ide eller Sata eller kanske Sata2?

Usb1 eller Usb2?

Vilken skrivare skall man ha...bläckstråle eller laser... det kanske är billigare att lämna in sina bilder?

Hur överför man bilder från digitalkameran... hur tittar man på dem? 

Router, switch eller accespunkt?

Bredband, modem, lan eller firewire...

Fattar att många ger upp... Dator är inget för mig...

Då har vi ändå inte kommt in på Pc eller Mac... Windows eller Linux... Programering, hackers eller virus...

Datorer underlättar vardagen... sure!

Ovido - Quiz & Flashcards